Har noen hørt om et frisk barn som har dødd av covid-19?

Her er ihvertfall en artikkel om et barn som rapporteres friskt og så døde 3 dager etter andre dose av injeksjonene (Pfizer).

Håper FHI klarer å få dette med seg og besinner seg før de anbefaler injeksjoner for 12-15 åringer

5 Likes

I England døde 25 barn av Covid-19 på ett år.

  • Around 15 had life-limiting or underlying conditions, including 13 living with complex neuro-disabilities.
  • Six had no underlying conditions recorded in the last five years - though researchers caution some illnesses may have been missed.
  • A further 36 children had a positive Covid test at the time of their death but died from other causes, the analysis suggests.
  • Though the overall risks were still low, children and young people who died were more likely to be over the age of 10 and of Black and Asian ethnicity.

Covid: Children's extremely low risk confirmed by study - BBC News

Interessant.
Når jeg leser artikkelen biter jeg meg merke i setningen fra over dit sitat:
“They checked England’s public health data and found most of the young people who had died of Covid-19 had underlying health conditions:”
Studien blander altså unge folk med barn og skiller tydeligvis ikke. Lurer derfor på om noen av de 6 nevnte faktisk var barn eller svært unge voksne. Hvorfor sier ikke artikkelen 6 [children] had no underlying conditions?

Edit:
Ved nærmere undersøkelser sier worldmeters statistikk i dag at antall registrerte tilfeller i UK er som følger:
6 UK 6,731,423

En absolutt dødsrisiko av covid på 2 per million tilsier da at hvis alle smitede i UK var barn (noe de selvfølgelig ikke er) burde maks 13-14 barn være døde av covid-19 om tallene skulle stemme med hverandre. Riktig nok sier artikkelen England som bare er deler av UK og jeg har ikke statistikken av tilfeller i bare England.
Jeg finner heller ingen referanse lenger ned i artikkelen til fordelingen av de 25 barna som nevnes øverst. Vet noen hvor selve studien ligger?

1 Like

Og rent teknisk; hvordan kan det går for seg at de friske barna dør av “kovid” uten at de klarer å oppvise et “virus”…? Gjesp.

Det var ei lenke i teksten

image


“Researchers estimate that 25 deaths in a population of some 12 million children in England gives a broad, overall mortality rate of 2 per million children.”


Hæ?

image