Frankrike – Lovutkast: 6 måneders fengsel for å gå på bar uten vaksinepass

Folk i Frankrike som går inn i en bar eller restaurant uten COVID-pass, kan bli straffet med seks måneders fengsel, mens bedriftseiere som ikke sørger for å kontrollere statusen deres, kan få 1 års fengsel og en bot på € 45.000.


Dette er en relatert diskusjon ved siden av det originale innlegget ved https://steigan.no/2021/07/frankrike-lovutkast-6-maneders-fengsel-for-a-ga-pa-bar-uten-vaksinepass/

Selvsagt er dette absurd, men det kommer til å merkes godt på omsetningen hvis dette går igjennom. Antageligvis er dette et soleklar brudd på grunnloven, men den franske presidenten fungerer i praksis som en diktator. Får håpe det fins politiske mekanismer igjen som kan få stoppet dette.

1 Like

Jeg tror vel at hvis vi skal sitte på stussen og vente på eksterne redningsmenn eller politiske mekanismer som skal fikse det, kan vi bli litt skuffa. Det er vi som må fikse dette, blant annet ved å ta tilbake krafta vår og egen suverenitet. Jeg har ingen tro på at “redningen” skal komme ut fra et system - eller rent faktisk en bevissthet - som er på vei mot total kollaps. Det skal kollapse, takk og lov for at det skjer as we speak.

Et sitat fra min avdøde bestevenn:

Det er ikke lyden av geværskudd og bomber som varsler vår utslettelse. Det er derimot den øredøvende Lyden Av Stillhet som forteller at vi overga oss uten å yte noen form for motstand. Lytter vi godt bakom stillheten, kan vi derfor høre lyden av hakke og spade…

1 Like