Karibisk opprør mot tvangsvaksinering

Vaksinetvil er utbredt i den lille øystaten som består av St. Vincent og Grenadinene, til det punktet hvor regjeringen har gitt landets doser til sine karibiske naboer i stedet for å kaste dem bort. 4. august hadde landet, som har en befolkning på litt over 110 000, 53 aktive COVID-19-tilfeller og 12 totale dødsfall av viruset. En oppdatering fra helsedepartementet bemerket at 9.998 mennesker var fullvaksinert (omtrent 9 prosent av befolkninga), med ytterligere 15.768 som hadde fått sin første dose.


Dette er en relatert diskusjon ved siden av det originale innlegget ved https://steigan.no/2021/08/karibisk-oppror-mot-tvangsvaksinering/
1 Like

:blush: paa tide the Caribbean vaagner op.

St. Vincent & Co faar mig til at taenke paa en statue af 3 modige kvinder paa St. Croix…mere seje end Franskmaendene I Frankrig naar de har faaet nok :face_with_hand_over_mouth::smiley:

2 Likes

Takk igjen Jette, noe nytt å lære hele tiden, og historien gjentar seg med variasjon.
https://nordics.info/en/show/artikel/the-1878-fireburn-uprising-in-the-danish-west-indies/

1 Like

Ja, der er nemlig meget at laere.

Der er en bog om The Fireburn…Jeg kan ikke lige huske forfatteren men finder det lige I morgen og, ligger link til den…

Danskerne kan slet ikke forstaa hvor vigtigt dette er - sikkert fordi det er svaert for dem, at kigge indad og, “hvis vi ikke snakker om det, saa er det sikkert aldrig sket” men, det ER sket og, I 2008 var der stadig Vest Inderne I live, der aldrig officielt er blevet frigivet!? Danmark “glemte” Jo nemlig at stoppe slaveriet dernede og, hvis salget til USA I 1917, nogensinde kommer I retten, da vil dette salg Jo I retten, skulle behandles som den allersidste Trans Atlantiske Slavehandel paa vores planet for, Danmark solgte Jo nemlig ikke kun oerne men, ogsaa alle menneskene til USA :sleepy: og set med mine oejne, blot endnu en forfaerdeligt handling - Danmark har Jo nemlig stadig I 2021, ALLE privilegierne I Vest Indien … Danmark ejer Altsaa stadig en stor del af de oer…:sleepy:

Ikke mere for nu…sengetid her men, lige til sidst - her er de tre rebel-queens paa St. Croix: The Three Rebel Queens of the Virgin Islands (Charlotte Amalie, St. Thomas, USVI) · Contemporary Monuments to the Slave Past

Godnat fra Dublin

Undskyld…fra St Thomas selvfoelgelig…sengetid NU :blush:

Her Royalrealityblog, er et link til Apple Gidley’s bog ‘The Fireburn’:

Dette er den nyeste…en Dansker har tidligere skrevet en bog af samme title men, mit link til den, er sammen med alt mit andet arbejde paa Vest Indien, gemt hos bekendte og, noget siger mig, denne bog er mere interessant :blush:

Kan kiebes paa Amazon eller, hvis du er heldig, kan den maaske graves frem paa et Norske bibliotek :orange_book: