Derfor er jeg ikke lenger koronatroende

Av Bjørn Nistad.

I likhet med minst 95 prosent av befolkningen støttet jeg våren 2020 – under inntrykk av dramatiske reportasjer om massedød i Italia og andre steder – myndighetenes korona-tiltak. I en situasjon der ingen kunne vite hvor farlig korona var, mente jeg at en nedstenging av store deler av samfunnet og strenge smittevernstiltak var det eneste ansvarlige. Jeg skrev også en kronikk, Vestens ekstreme frihet, der jeg kritiserte vestlig individualisme som en trussel mot folkehelsen og tok til orde for ytterliggående smittevernstiltak. Disse synspunktene forsvarte jeg også i et intervju på TV 2.


Dette er en relatert diskusjon ved siden av det originale innlegget ved https://steigan.no/2021/04/derfor-er-jeg-ikke-lenger-koronatroende/
2 Likes

Så flott, da! Koronareligionen resonnerte aldri hos meg, så happy for enhver avhopper :wink:

1 Like

Nå skal man ikke se helt bort fra at det også kan være farlig å gå i mot de globale føringene som vil ha lockdown, vaksiner og andre corona-tiltak. Presidenten i Tanzania var jo en kjent corona-skeptiker, men han er nå død etter at han på mystisk vis forsvant i en periode. Men likevel er ikke politikerne på noen måte fritatt for ansvaret av det de har gjort i form av brudd mot grunnloven, menneskerettigheter, Nurnbergkoden etc.

5 Likes

Samtidig er det noen ganske “corona liberale” guvernører i USA som ennå lever…
Dersom effekten av vaksinen er så brutal som det hevdes, kan det hende eliten ikke bryr seg om opposisjon.
For den sprøyta skal folk ha, okke som!
Viruset i neste omgang vil føre til så mange døde, at det vil skape full panikk!
Selv syntes jeg det høres helt vanvittig ut, at vaksinen kan tukle med immunforsvaret vårt… At noen med overlegg gjør det.

2 Likes

Du har litt catch up da :wink: De som kan sin Icke (og tilsvarende) har visst om dette i 10-15 år…kanskje lenger. Men folk flest lever i fornektelse, basert på sitt eget empatinivå. Selv når man nå ser at “de” dreper folk med “vaksinen” som definitivt ikke er noen vaksine - og rett og slett internerer folk, så hiver folk seg rundt i de mest halsbrekkende mentale hallingkast for å få logikken til å henge på sitt eget lokale greip. Og det skal bli verre. Mye verre må det bli før nok folk våkner :slight_smile:

PS. Her er ett perspektiv på det som skjer: (Vi har alle valgt vår løype)

1 Like

3 Likes

Den der er jo glitrende. På alle måter :slight_smile:

Betydelig overdødelighet kan være et godt argument for noen tiltak (men ikke vaksiner).

Et diffust og merkelig argument. Logisk insinuerer du at “New York Times som mange refererer til” presenterer data på en høyverdigere måte. Vel, definitivt ikke gjennom skjermbildet du poster, hvor man ikke kan lese av hvor stor overdødeligheten er (mangelfull framstilling), og hvor man har plottet en tjukk, rød graf på en smal x-akse (sensasjonell framstilling).
image

–I EUROMOMO’s graf kan man se at overdødeligheten i England var oppunder +20% i et par måneder i uke 12-20:

I Sverige og Norge har visst overdødeligheten vært henholdsvis moderat og fraværende:

2 Likes