Om psykologien bak konspirasjons-benekting

Av Tim Foyle (Storbritannia). Off-Guardian.


Dette er en relatert diskusjon ved siden av det originale innlegget ved https://steigan.no/2021/07/om-psykologien-bak-konspirasjons-benekting/
2 Likes

Det er veldig lett å se at slik benekting ofte har med lydighet/underkastelse overfor autoriteter å gjøre. Det er ikke for ingenting at når det kommer nye restriksjoner eller endringer, så er det full pressekonferanse med en eller flere av disse autoritetene fra regjeringen eller helsemyndighetene. Da hopper de galant over å gi noen nærmere forklaring for hvorfor grunnloven og andre lover settes til side. De bare sier rett ut i lufta at de frykter at den engelske varianten, deltavarianten etc er farligere enn tidligere varianter. Selv om at man vet at mutasjonene gradvis blir mindre farlige. Folk flest har muligheten til å tenke selv, men det virker som om den evnen kobler seg ut når autoritetene snakker. Kan nesten se ut som om folk tror at helsetoppene snakker personlig og direkte til den enkelte TV-seer.

3 Likes

Kovidioitiet er grenseløst, nettopp fordi galskapen er ei vekkerklokke. Hvordan vet man at folk våkner? Jo mer aggete, sippete og ufyselige de oppfører seg, jo nærmere er de til å møte sine egne skygger og traumer. Det som skjer nå kan ikke all verdens bilderbergerboller eller utskudd-Gurier forhindre. That’s why it’s getting louder and louder and louder out there. Pust med magen og lytt innover :slight_smile:

2 Likes

Saa helt sandt

Det skrevet her, faar mig til at taenke paa hvor komplet fortabte ufatteligt mange helt unge mennesker er I disse aar. Det er uendeligt synd - specielt for de at dem som ingen opbakning har fra mennesker der er voksne og vaagne og, Jeg er bange for vi Taber alt, alt for mange af de vidunderlige unge mennesker, som Jo ellers har baade mod og lyst til at laere nyt og, specielt til at deltaget I noget godt, hvor mennesker I alle aldersgrupper deltager…

Jeg taenker her, specielt paa det vidunderlige projekt vi oenskede at lave og ikke mindst, listen af baade unge og aeldre der oenskede (bad om) at deltage…Jeg har stadig en liste over mere end tusind mennesker fra hele verden, der saa uendeligt gerne ville vaere med…mange af dem ville ingen betaling have - blot have lov at vaere med… . Og, interessen for vort projekt samt kreativiteten og de uendeligt mange forslag - specielt fra unge mennesker var helt utroligt overvaeldende…blot en ung kvinde fra USA kommer ind I mine tanker her. Hun er aktiv kajak-roer og sejler nu professionelt. Hun bad om lov til at sejle sin kajak hele den Lange vej fra USA, via Ghana til Norge og Danmark for at rejse funds for os…Jeg var sikker paa hun ikke anede hvad hun talte om… Men Jo…hendes mor, som er Historiker og sejler, bekraeftede at de baade kunne og ville hendes datter… andre unge kendte nogen der var rigtigt dygtige til design af baade toej og inventar og, var naesten I gang med tegneri og beregninger med det samme…derfor samt tusinder af andre ideer og forslag ved Jeg, at specielt unge mennesker netop har baade lyst, evner og energi til at deltage I gode ting, de elsker at laere og udvikle sig paa alle maader og, det er unge mennesker fra ALLE samfundslag og globalt MEN I den situation vi nu I stedet er I, da har de helt mistet baade lyst og energi til gode ting og, flyder vaek.

Saa ja…sociopater og psykopater, som vi desvaerre nu, lader os tyranisere af, faar oedelagt et utal af vidunderlige mennesker og, vi kan spoerge hvad det dog er de oensker/tror de faar ud af saa meget destruction?? Ved de det selv? Nej, sikkert ikke for, de lever nu udelukkende I denne illusions-verden hvor hverken Historie, nutid eller fremtid betyder noget og, hvor de blot braender eller draeber alt der ikke blot er en illusion…

En bekendt Dansker, der som Jeg, ikke bor I DK siger, at de faa gange han har besoegt DK gennem de seneste 20 aar, da har han foelt han deltog I en daarligt boerne-film men’s han var der og, at de unge Danskere tror (er hjeenevasket) de er blevet de Amerikanere de konstant foelger paa diverse “reality” TV - som intet har med den virkelige verden at goere og, han er glad hver gang han igen er ude af denne uvirkelige "“film-verden” kalder Danmark. …kan disse mennesker overhovedet vaekkes og, oensker de at vaagne?? Og sidst, hvad sker der med dem den dag de bliver tvangs vaekket…maaske med en bombe I hoveder fra nogen der faar mere end NOK!?

Og DK Jo blot ET ud af ufatteligt mange eksempler nu…

Dette ender nemlig med et ordentligt brag er Jeg uendeligt bange for og, hele den unge generation Taber - alle disse vidunderlige unge mennesker, nu saa helt ufatteligt oedelagte af loegne, konspirationer og netop sociopati/direkte psykopati…saa forfaerdeligt, saa helt ufatteligt forfaerdeligt og, for HVAD???

Vi har ALT paa vores planet…vi mangler INTET (hvis vi kan laere at dele), vi har ALLE muligheder og alligevel bliver vi ved og ved at oedelaegge - for os selv og, for hinanden!!!

Skal vi virkelig fortsaette med at lade os tyranisere af mindre end 50 sociopater/psykopater og lade os selv blive aendret til robotter???

VI - folket - vi er dem der skal vaelge dette og NU foer det er alt, alt for sent, - ikke sandt!?!?