Pandemitraktaten: fornuftig forebygging eller farlig trussel?

For å forebygge, skal det utarbeides en juridisk bindende internasjonal pandemitraktat. EU støtter starten på en WHO-prosedyre for å utarbeide en slik traktat. En mulig tiltredelse av EU ligger i lufta. Men på den ene side det en slående likhet mellom utkastet og programmene til økonomisk sterke stiftelser. Og på den annen side: ønsker vi til og med alt dette?

Dette er en relatert diskusjon ved siden av det originale innlegget ved https://steigan.no/2021/09/pandemitraktaten-fornuftig-forebygging-eller-farlig-trussel/

Å forebygge “pandemi” er lett som en plett. Kan fikse det på 2 min:

1. Reverser definisjonen av begrepet, som WHO juksa til!
  2. Se punkt 1.
  3. Ingen skal kunne tjene penger på noe som er knytta til “pandemi”. Kun selvkost.
2 Likes

@Anki for president!

1 Like

Klassekampen hadde noen interessante artikler og innlegg om statlig produksjon av legemidler (Statmed) for en stund siden, men skriveriene er fortsatt bak betalingsmur.

Klassekampen 5. nov, 2020

4 Likes

Haha. Men jeg var faktisk aktiv i politkken noen år - mest aktivist, da, men likevel. Mens De grønne fortsatt var grønne - på 90-tallet. Så skjønte jeg jo fort at det dustespillet er for, ja - duster. Demokrati og frie valg, my asss…

3 Likes