Virusfakta.no

https://virusfakta.no/

Make it go viral :upside_down_face::slightly_smiling_face::upside_down_face::slightly_smiling_face::heart:

3 Likes

Folk burde stille spørsmålene til seg sjæl. Hvis man re-aktiverer sine kognitive evner så finner man svara. Men uten operative kognitive evner svelger man unna de sykeste usannsynligheter og logiske, ikke bare brister, men brudd.

3 Likes

Jeg liker godt idéen om å samle fakta om koronaviruset og myndighetenes tiltak i ett konsist argument, men her har forfatteren brukt opp all sin åndsenergi i en brainstorming, og hadde ikke kapasitet til mer.

Ingen av påstandene har referanse, og brainstormingen avslutter patetisk slik:

Den beste måten å bekrefte det vi sier her er å undersøke selv.

…åja, så det er altså ikke på virusfakta.no man finner “virusfakta”?

Noen av spørsmålene er glupe, som dette:

  • Hvis vaksinene hjelper, hvorfor må de som ikke vil ha den ta den? Virker den ikke for de som tar den?

[Gitt at det er folk over 70 år som får alvorlige komplikasjoner eller dør av korona/influensa, og at vaksinenen har bivirkninger, hvorfor i det minste ikke bare vaksinere de over 70 år?]

…men flere påstander/spørsmål er overflødige eller sløve, slik som dette:

  • Hvorfor er ikke media eller staten objektive når det de sier helt klart ikke stemmer?

…???

–Etter min mening burde nettsideskaperen fokusert på de største og mest potente innvendingene, og underbygget disse - gjerne med all nødvendig statistikk og skjermbilder på egen hjemmeside, om enn som fotnote, noe som sparer samlige jobben med å “forske” på andre nettsteder.


Nettsideskaperen sier heller ikke hvem “vi” er, men “vi” er visst denne fyren:

image
image

3 Likes

bra kommentarer…

  • kanske utvecklarna av hemsidan haft begränsat med tid/resurser?

  • kanske det är work in progress?

1 Like

Hvorfor skal man spare andre for å gjøre research? Det er da ikke en menneskerett å få alt servert på sølvfat - med alle konklusjoner ferdig tilberedt med pynt og tilbehør. Alle får finn sin egen vei - sitt eget spor. OG det er da jaggu piece of cake og taste seg fram - hvis man vil det…

2 Likes

TAK :blush:!!

Har nogen af Jer sendt en kopi af dette til Tyske advokat Fuelmich!?

Vi er enige soede Anki…

De mennesker der stadig naegter at se sig selv I spejlet/oejnene ELLER, er fanatisk/satanisk religioest hjernevaskede, er Jeg bange for vi er noedt til at se som tabte for altid…

Fordi naturen er et mønster og vi mennesker har en tendens til å velge letteste utvei. Tid og energi er begrensa ressurser. Man når helt klart ut til flere med faktaopplysninger om man faktisk presenterer faktaopplysningene, og ikke bare sløvt påstår at faktaene finnes et eller annet sted på nettet.

Nei, å ikke vite hvor man kan finne informasjon er kaos/frustrasjon. Det er mye bedre at avsender sier hvor nøkkelen ligger, enn at tusen mottakere må lete etter nøkkelen.

1 Like

Ett eksempel:

Fikk denne eposten fra Skatteetaten. Logget meg inn på Skatteetaten.no, men fant ikke informasjonsbrevet. Til slutt fant jeg det på Altinn.no.

Sendte en kort klage til Skatteetaten om at de burde opplyse hvor man finne informasjonen de henviser til. (Jeg er filosof og kan ikke forventes å huske verdslige detaljer fra år til år.) Etter noen dager fikk jeg denne eposten:

Jeg fant svaret på Altinn.no. Vet du hva de svarte?

At jeg kunne finne informasjonsbrevet på Altinn.no.


…le eller gråte? :joy:

1 Like