🍾 Forumet har fra i dag av ingen eiere

I dag kom endelig alt på plass, slik at domenet/forumet kunne bli registrert under den sjøleiende foreninga Sjølstyre. Mitt ideal (som den med størst innflytelse over foreninga Sjølstyre) er at sosiale media ikke har private eiere, og motivet for dette er å unngå at hva du kan uttrykke og se på sosiale media er korrumpert av økonomiske interessenter.

At foreninga Sjølstyre er sjøleiende, betyr at ingen kan hente utbytte fra organisasjonen. Foreninga kan lønne ansatte, men vedtektene har i tillegg og for sikkerhets skyld et tak på lønninger som er fjorårets medianinntekt i Norge. Derimot har foreninga per i dag ingen inntekter, og jeg har personlig donert 5.000 NOK slik at forumet allerede kan driftes helt til neste vår.

–Ellers takk for interessante innlegg og kommentarer om det mystiske SARS-CoV-2, det udefinerte Covid-19, de eksperimentelle vaksinene, og drivkreftene bak. Dette er kanskje det aller viktigste temaet i verda i år, og jeg tenker at diskusjonen som har vært rundt dette alene rettferdiggjør forumets eksistens.


image
Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret - Brønnøysundregistrene


image


6 Likes

Blir gjerne med og spleiser litt, men da jeg ikke har smartduppeditt får jeg ikke vippsa. Om det finnes alternativer får du høre av deg :slight_smile:

3 Likes

Det finnes alternativer, Anki :slight_smile:

image

Til min overraskelse hadde noen allerede vippsa 200 NOK i (går) kveld. Hyggelig om folk vil støtte foreninga økonomisk, men minner om at den ikke lider noen økonomisk nød for i år. Så bare gi om det gleder, og om du angrer kan du få tilbake pengene (bortsett fra meg siden jeg forplikta meg til å gi 5.000 NOK i stiftelsesdokumentet :sweat_smile:).

I tråd med målet om åpen økonomi har jeg laget et lite, foreløpig budsjett for 2021.

| Inntekter:

Donasjoner = 5.200 NOK

| Utgifter:

$50 Discourse-software/IT-support/mnd. x 9 mnd. = $450 / 3.729 NOK
Bankkort (for at Discourse skal trekke beløp gjennom VISA) = 250 NOK
Avgifter for domenet hos ISP (eierskifte + årsavgift) = 218 NOK

Planen er at foreninga anonymiserer private donasjoner, men offentliggjør donasjoner fra alle slags organisasjoner.

5 Likes

Morsomt at du faktisk gjorde alvor av dette @thormothr
Selv om kun et fåtall av de gamle traverne fra forrige forum er aktive her.
Ja dessverre er «virus» et tema som setter sitt preg på samfunnet om dagen. Men ikke i egenskap av å være en sykdomsutløser/påvirker - men mer som et fenomen - et påført samfunnsvirus om du vil - ment for å trigge omveltninger i det økonomiske system.
For de av oss som har fulgt med noen år så lå det i kortene at man ønsket mer og mer kontroll av individer gjennom teknologien som har utviklet seg, etter kinesisk modell om du vil.
Og selv om teknologi i seg selv ikke er et onde så er det fullt mulig å misbruke den. Nå kan man i teorien koble alle til samme grid. Der du med digital valuta og ID kan gi alle munnkurv gjennom belønning/straff (virtuelle likes som utløser premiering og belønner deg når du tilpasser deg/ godtar overvåkningen)
Det igjen muliggjør geofencing og «forlenke» der ingen lenger går fritt rundt uten at alle spor kobles til din ID…

5 Likes

Tror det skal gå helt fint etterhvert. Keiser’n har kledd av seg sjæl, men det blir nok litt fantomsmerter en stund. Å våkne fra det muterte kognitivdissonans x stockholmsyndromet er smertefullt. Det er derfor volumet har økt så veldig på de rasende på den politisk korrekte fløyen. Hang in there :slight_smile:

5 Likes

Ni är ett härligt och klokt gäng❤️
Så glad att vi kan fortsätta en öppen och ocensurerad diskussion här! Hejja Sjølstyre och tack för din insats @thormothr :heart::heart::heart:

5 Likes

Grattis med ingen eiere! :slight_smile:

3 Likes

Hadde det vært en ide å kontakte derimot.no ved Knut Lindner, og spurt om ikke Selvstyre.no kan bli oppført i anbefalte nettsteder? På derimot.no i på høyre side er det en rekke med norske og utenlandske nettsteder som derimot.no anbefaler. Steigan.no blant annet er oppført der, og det meste ikke-redaksjonelle stoffet Steigan.no bruker, hentes fra Deriomot.no. Det samme med Midtifleisen.no.
Dette kunne hjelpe til med å få Selvstyre.no mer “på kartet” blant alternativpresse nettsteder, og få flere lesere og brukere.

4 Likes

Litt liten ambisjon, men et samarbeid med Derimot.no kan være en god idé, og er noe jeg har tenkt på før. Siden han har Wordpress-blogg, så er det mulighet til å tilby kommentarfelt for Derimot.no, slik at kommentarfeltet/trådene vises både på bloggen hans og på ingen sitt forum.

Planen min var å først få til litt samarbeid med MotDag og ei lenke under deres artikler, og så ekspandere senere. Jeg sendte søknad om dette19. april, og purring 26. april, men har så langt bare fått bekreftelse på mottatt søknad.

Målet med foreninga Sjølstyre er å generelt redusere maktkonsentrasjon for å redusere sjansen for store interessekonflikter (for å øke sjansen for å bevare vårt felles livsgrunnlag).

Da tror jeg det er viktig å bevege seg i denne retninga:

NATO → NORDEFCO (regionalt forsvar)
EU → nasjonalt sjølstyre
innteksskatt & subsidier → naturressurser & ubetinga grunninntekt (personlig sjølstyre)

Det er slike tema jeg er interessert i bevisstgjøring rundt, og det som påvirker hvem jeg mener forumet bør knytte kontakt til.

1 Like

Beklager @Northern_Light …det var ikke meininga å avfeie.

Det var en fin idé i seg sjøl, og inntil videre må du gjerne kontakte Lindtner sjøl om saka - du er jo praktisk talt journalist for Selvstyre.no. (Jeg fant derimot ikke denne lista med anbefalte nettsteder som du viste til på høyre side, så kanskje han har fjerna den.)

Om du har interesse for, og tenker at du passer til, å sitte i styret til foreninga Sjølstyre, så kan jeg kontakte deg neste år før årsmøtet. Vi to som sitter i styret i dag vil nok endre vedtektene og “formålsparagrafen” en del innen den tid (som kan ha innvirkning på om andre er på bølgelengde med vedtektene), så her og nå bare foreslår jeg dette som noe du kan ha i bakhodet.

1 Like

Foreninga Sjølstyre, som eier forumet, ble stifta 30.03 - for 1/2 år sia.

På denne tida har forumet hatt 150.000 sidevisninger.

Velkommen til de anonyme med å utøve uttrykkingsfriheten.

…og velkommen tilbake til de som forsvant for 1/2 år siden:

@AnneB @Dias @Jan123 @Mercurial @Pilz @Rune @runeulv

2 Likes