Hvor er alle sammen?

Selvstyre.no er et flott initiativ fra Thormothr, og er akkurat det samme å bruke som det nedlagte forumet til Steigan.no. Du kan logge inn anonymt, og bruke det samme profilnavn/alias som før, og registrering krever ingen personopplysninger.

Du må aktivere registreringen ved å trykke på en link som sendes til en emailadresse du har, men du kan for eksempel opprette en email konto hos Yahoo Mail, og dermed være like anonym som bruker av det gamle forumet.

På Selvstyre.no har du også samme tilgang til å søke i Steigan.no rikholdige arkiv. Du kan lese innlegg fra Steigan.no, og lese kommentarene uten å logge deg på. Legg Steigan.no på en arkfane i nettleseren, og Selvstyre.no på den neste, og du kan bekvemt gå fra et innlegg på nettavisen til forumet og legge inn en kommentar til det samme innlegget med et tastetrykk, eller opprette ett nytt emne. Selvstyre har også bedre funksjonalitet, tekst-body er ikke begrenset til 2200 tegn, og har samme redigeringsmuligheter som det gamle.

7 Likes

Selv trives jeg med dette forumet. Det nye forumet til Steigan høres derimot fælt ut, så jeg holder meg unna. Får bare håpe at det kommer flere folk etter hvert. Her inne kan man jo legge inn og kommentere all verdens slags artikler og emner.

4 Likes

Hei, enig, dette er et fint alternativ. det offisielle forumet er dødt (er litt der jeg).

3 Likes

Kan man feks legge inn artikler fra VG her på nettstedet for kommentarer?

1 Like

Sjølsagt!

Mitt overordna mål er å motvirke politisk-økonomisk maktkonsentrasjon, fordi jeg tror store interessekonflikter mellom internasjonal maktkonsentrasjon er en trussel mot vår felles livsgrunnlag.

Slik jeg tenker at samfunnet da må organiseres er nedenfra-og-opp; som mer presis betyr at hver enkelt må ha makt til å reflektere sine bekymringer og behov. Derfor må hver enkelt kunne starte diskusjoner og uttrykke seg om det man mener er viktig.

Dette er også grunnen til at jeg propagerer ei ubetinga grunninntekt, fordi ei grunninntekt gir lik og direkte makt/frihet til hvert individ til å reflektere egne subjektive behov.

5 Likes

Jeg bare fjerna en link til “Velkommen til Selvstyre”-innlegget, fordi det innlegget da fikk en link tilbake til denne tråden.

Kan forresten tenke høyt vedrørende denne tråden siden jeg gjorde den aktiv:

Har igjen purra på Motdag om å lenke til dette forumet, siden Ivar Austbø sa at de skulle vurdere det men aldri kom tilbake med et svar.

Én mulighet er også at Steigan.no på Facebook lager et innlegg der de opplyser at det finnes et åpent og anonymt forum for nettavisa Steigan.no. Men har bare et mikroskopisk håp om at Pål Steigan bryr seg om å gjøre noe sånt.

gandalf

En annen mulighet er å drive litt kreativ reklame retta mot de som følger Steigan.no på Facebook. På Facebook kan du finsøke deg inn på den gruppen du vil skal se reklamen.

–Det er ikke viktig for meg personlig (som en sentrist opptatt av grunninntekt) å få kommunister eller venstreradikale til å besøke dette forumet, men det er bra at folk vet om at de kan diskutere Steigan-artikler her når det én gang er slik at forumet blir matet med artiklene fra Steigan.no.

2 Likes