Kjære Trine, hva kommer det av at jeg har problemer med å tro på deg?

Hver uke mottar jeg kjærlige hilsener fra deg, Trine. «Kjære Pål,» skriver du med store bokstaver, enda vi ikke er introdusert for hverandre en gang. Og jeg er jo ikke dummere enn at jeg skjønner at denne hilsenen kanskje ikke er fra deg til meg personlig, men er noe markedsavdelinga har funnet på. Men teksten er utvilsomt din, og jeg skulle så gjerne ha tatt deg alvorlig når du skriver:


Dette er en relatert diskusjon ved siden av det originale innlegget ved https://steigan.no/2021/06/kjaere-trine-hva-kommer-det-av-at-jeg-har-problemer-med-a-tro-pa-deg/

Jeg syns absolutt steigan.no har tapt seg en del etter at kommentarfeltet ble fjernet. For det første hadde kommentarene sin betydning med å komme med andre synspunkter men også tilleggsinformasjon til selve artikkelen. Mangler/feil i artikkelen kunne også påpekes. Den som skrev artikkelen måtte med andre ord ta kommentarfeltet med i betraktning. For det er leserne som skriver kommentarene.

I denne artikkelen kan man lese følgende fra Steigan:

Egen utheving. Her får man en bekreftelse på Steigans holdning til kommentarfelt generelt. Etter at kommentarene var blitt fjernet, syns jeg at flere av Steigans egne artikler har blitt mer subjektive ved at han selv begynner å etterligne formen man ser i kommentarer. Andres “subjektive” kommentarer er borte, og da fyller han inn mer av sine egne “kommentarer”. Det har blitt mer av det som feks står i de siste avsnittene over. Blir nærmest som forfatterens eget ekkokammer.

Problemet med en slik stil uten “fordummende kommentarfelt” men hvor han forsøker å kommentere sine egne artikler og emner med en personlig tone, er at nettstedet ligner stadig mer på en alminnelig blogg og ikke en avis. Dette er forsåvidt en utvikling som har skjedd med flere andre aviser som har fjernet kommentarfeltet.

3 Likes

Barske tider vi lever i - og det skal jaggu en del til å stå i denne turbo-polariseringa som stadig dras til nye høyder. Men å debattere med bilderberger-trine, som om logikk og rasjonell atferd er noe lame stream media forholder seg til - nå - i 2021 ?! Det er fullstendig bortkasta…

2 Likes

Interessant observasjon. Jeg respekterer Steigan’s kritikk av norsk utenrikspolitikk, privatisering av naturressurser, osv., men Steigan er overraskende hyklerisk når det gjelder å slippe til andre meninger og argument.

Jeg er, gjennom det jeg skriver og mi heimeside Sjølstyre.no, uten tvil kritisk til makt/kapitalkonsentrasjon, men fikk ikke engang respons når jeg sendte innlegg til Steigan.no, og fikk aldri svar på direkte forespørsler/henvendinger til Steigan på forum.steigan.no. Og sist fikk jeg ikke svar på om MotDag ønsker å lenke til dette forumet på et vis. For å kunne bruke Steigan.no som talerør må du helst være en venstreradikal skikkelse som sleiker Pål Steigan oppetter ryggen, eller i det minste være en attraktiv kvinne.

Selvstyre.no er et nedenfra-og-opp prosjekt og forum, og det blir dessverre noe feil og unaturlig å tilby et forum for en ferdigtenkt gubbe som ikke ønsker å se annet enn emosjonelle, vensteradikale argumentasjonsrekker. Kommunister har generelt en ovenfra-og-ned sjelelig tendens. Feilen med samfunnet - i følge kommunister - er ikke maktkonsentrajon, men at de ikke kontrollerer kapitalen, dvs. at maktkonsentrasjonen ikke består av de sjøl…som de rett-troende og velmenende partipampene de utvilsomt er.

Siden Pål Steigan ikke genuint respekterer en nedenfra-og-opp informasjonsflyt, og dessuten ignorerer forespørsler, så kan det være en idé at Selvstyre.no samarbeider med et annet nettsted, som feks. Derimot.no (om Lindtner er interessert), og at folk heller kan lenke til og diskutere artikler fra nettsteder som Steigan.no, Resett.no etter egen lyst.

Får vel neppe noe svar fra Steigan, ser det ut som. Syns likevel det er greit at artiklene hans legges inn her siden han har fjernet kommentarfeltet. I hvert fall frem til Selvstyre får større aktivitet. Derimot og Resett har jo også egne kommentarfelt.

3 Likes