Forumets [admin] sier blant annet at jeg ikke forstår hva jeg deler, og at mine innlegg er vel mye søppelpost uten relevans. Her er mitt svar, og naturlig nok siste innlegg her.

Australia: Tre barn døde etter massevaksinering, og militære har stengt grensen mellom Queensland og New South Wales.

Fra TapNewsWire.
Les hele artikkelen her , med en video ca 30 minutter.

Utdrag :
Three Kids Dead After Mass Vax in Australia – Aussie Vet Updates Stew Peters .

Sat 11:09 am +00:00, 21 Aug 2021 .

Posted by Weaver.

.

ER Editor: This is a truly worthwhile video discussion between Stew Peters and Alan Hennessy , a 45 year veteran of the Australian Air Force, but it is not easy to create notes for. Hennessy covers a lot of ground on the current, tyrannical situation in Australia.

"We especially recommend watching the few minutes of footage that Peters runs at the beginning, where NSW health minister Brad Hazzard using a talk-over strategy of fake outrage to avoid a doctor in his ministry having to answer questions put to her by a panel of enquiry on a zoom call. It’s govt tyranny and unaccountability par excellence. Hazzard was the one who, recently, publicly announced the vaccination of 24,000 young people, who would be herded into a stadium. See Australia Has Fallen: 24,000 Children Herded into Vaxx Stadium, Parents Excluded . We get an update on this story, which is that THREE children (two boys and one girl) died following the vaccine , according to Hennessy. Our partial notes are below.

  • MSM is blackballing all this. It’s as if Australia is a test case. Melbourne is on the long list of ‘safe cities’ that includes cities in the US, too, which are all test cities.

  • Border residents between Queensland and New South Wales (who normally simply cross their street within their communities to be in the other state) have had crushing restrictions put on them. You may have to travel miles to get to a service you need within the same state instead of simply crossing that road to get what you’ve always accessed in the other state. It’s that insane for people whose communities straddle the state borders. And if you cross the border simply to go to your place of work, you can’t. All government restrictions have to be followed, so crossing the border is only permitted to get essential goods and services that cannot be obtained in your own state. So if you need a hospital nearby but it’s in the other state, you’ll have to travel within your own state, regardless of the distance, to get that same hospital service. Children can’t go to school around the corner in the other state as they used to. If you do cross the border for a non-approved reason, you have to return BY AIR and quarantine for 14 days at your expense , even if you just wanted to drive to a friend’s a mile away.

  • Eight unelected bureaucrats are making up these regulations (not laws) across the board. Probably the WEF and WHO are directing them. Police are enforcing them, but the Australian army is enforcing them at the border of Queensland and NSW. Provincial premiers have no authority to call in the army, which is under federal jurisdiction (see the interview with centre-right MP Craig Kelly (pictured), who is under quarantine himself in Canberra, seat of the federal government). Even if the Queensland premier is answering the call of the Prime Minister, the army is only there to defend the Australian constitution. Trade, commerce and intercourse between states should be free under the constitution. So the army is violating the constitution that they swore to protect. No state premier can simply ‘call in’ the army. Army commanders and troops should also refuse this order for its unconstitutionality. Border controls are also unconstitutional. Now, trucking companies are going to be retaliating against the government for being obliged to be vaccinated; these are trucks full of food. They’ll be holding border blockades and similar at ports. And NSW is introducing a whole slew of new restrictions for Monday under health minister Brad Hazzard. So police can lock down apartment blocks, for example, or declare premises/housing closed and oblige residents to report to police; If you’re found outside your area (or ‘county’ in the US), you can be fined $1,000; you have to wear masks outside except for exercise. In Melbourne (capital of the notorious state of Victoria with a far-left govt under Dan Andrews), there are curfews from 9pm to 5am; construction sites have to reduce staff to 25%; you need a permit to go to school or university.

  • Why aren’t people fighting back? What are they specifically afraid of? Govt and media are complicit; even Sky News Australia has fallen in line spreading the lies. People are just blindly following: it’s Stockholm Syndrome on steroids.

  • Hennessy: We’re not trying to wake up the jabbed or the blue pilled – they’re a lost cause. We’re red pilled looking to wake up similar-minded people, and it’s happening.

  • Breaking News: There is a 1km travel limit in metropolitan Melbourne : shopping can be done ONCE a week, no coffee shops or food outlets can open; exercise is for one hour a day within one kilometre of the home; the construction industry is completely closed; there is no childcare – and this will last beyond January 1 . Residents will be locked down in hot-spots. This is breaking news. No-one below the age of 65 will buy food except online; healthcare, pharmacy and medical workers can leave their homes, as well as the elderly, who can shop for food outside for one hour.

  • Where does this stop? It just keeps coming. If you’re silent, you’re complicit. Hennessy is part of a team of lawyers (he’s ex-military) who have targeted people; Hennessy’s job is to rally the troops to get people to wake up2.

Thormothr svar:

23t

AustralianAssociatedPress – 26 Aug 21

Australian students did not die in COVID-19 vaccination drive - Australian…

The unfounded claims appear to be entirely based on videos and images circulating online.

Est. reading time: 5 minutes

@Northern_Light Nå har jeg sett videoen du viser til, og de angivelig døde barna blir bare nevnt én eneste gang av intervjuer Stew Peters:

EXCLUSIVE FOOTAGE! Kids Dead After Jab in Australia, Eye-Popping Interview With Aussie Veteran

8:26
“We can now confirm that 3 of the children that were led into this sports arena turned into a mass child inoculation centre have succumbed to the jab - they are dead. Two boys, one girl, being reported by you, Alan Hennessy.”

Alan Hennessy kommenterer ikke engang påstanden, men snakker bare om den strenge nedstenginga . Din tittel “Tre barn døde etter massevaksinering” er derfor en helt grunnløs påstand gjennom det du har delt.

Når man ikke kan oppsummere eller forklare hva man deler, så betyr det at man ikke forstår hva man deler.

Dette er ikke første gangen du ikke setter deg inn i det du sjøl deler. Du deler mange interessante ting, men det blir også vel mye anglofil spamming uten relevans.

Selvstyre.no er ment å være et forum hvor man kan uttrykke seg om norsk politikk. Artiklene fra Steigan.no er ment å være “food for thought”, men de er ikke en mal for hvordan innlegg skal se ut. Unødvendig å lime inn en hel artikkel på forumet når artikkelen er 1 klikk unna.

Jeg foreslår at du sletter denne tråden.

1

Mitt, Northern_lights svar til Thormothr:

Northern_Light.

Dette ble i overkant giftig fra deg, noe mange, også jeg, har fått merke på gamle Steigan.no også, hvor du sparket vilt til alle, med personlige fornærmelser til en rekke personer, ikke minst til Steigan selv. Det er en grunn til at “den gamle gjengen” ikke kommenterer her.

Jeg har stort sett delt informasjon med kildehenvisninger, og det må bli noen feil i den delte informasjonen når det blir over 500 innlegg, selv de store websitene gjør feil som denne informasjonen er fra. Jeg har prioritert å dele så mye informasjon som mulig, det hadde tatt for mye tid å oppsummere og forklare, unødvendig for forumets oppegående lesere.

Hvis det ikke var for mine innlegg med deling av informasjon, som utgjør 99% av alle innlegg som ikke kommer fra Steigan.no, så hadde innleggene her nesten bare vært fra Steigan.no, og som knapt noen kommenterer. Du går løs på forumets eneste bidragsyter, kan en nesten si.

Jeg har faktisk bidratt med en 3-4 innlegg eller mer hver dag fra forumet startet, uten at du har behøvet å løfte en finger, og det er mine innlegg med deling av informasjon som har fått kommentarer, og ofte flere visninger enn det som kommer fra Steigan.no. Dine egne ytterst få innlegg er det nesten ingen som gidder å lese.

Dett er er faktisk tittelen på artikkelen, ikke noe jeg har funnet på, jeg oversatte den fra “Three kids dead from mass wax in Australia”.

Og det sier du nå etter 5 måneder og over 500 innlegg fra meg? Du kunne vel ha fortalt hva slags format du ønsker på innlegg med deling av informasjon fra starten av. Det er du som klager, ingen andre.

Spamming betyr søppelpost. Kaller du mine innlegg søppelpost, og uten relevans? Stort sett så har mine innlegg vært med referanse til navngitte professorer, forskere og eksperter på virus og pandemier, og med linker til offisielle dokumenter og websiter, og med linker til videoer.

Hvis du kaller det søppelpost, så er en artikkel på feks Global Research søppelpost også da, siden det er informasjon jeg deler, har jeg ikke forandret på et ord i teksten. Global Research er et nettsted som også Steigan.no og Derimot.no henter artikler ifra.

Det er du som har opprettet forumet og har administrator rettigheter her, du kan slette den selv. Du kan forresten slette alle mine innlegg, så kan du se hva som blir igjen av forumet. Det er mine innlegg som gjør at forumet har lesere, ellers har det bare stort sett vært innlegg fra Steigan.no, som heller kan leses på Steigan.no.

Jaså, det er knapt noen som kommenterer det som kommer fra feed fra Steigan.no, det blir bare lest, så de kan like gjerne lese det på Steigan.no. Siden forumet startet, kan det som de som har “uttrykket seg om norsk politikk” samles i et avsnitt på noen linjer. Slik sett er dette forumet en bakevje, og bortkastet tid.

Du oppdaterer aldri brukerne om status for hvor mange nye lesere og det er vel en grunn til det, det har nesten ikke fått flere lesere. Det får du fra nå av forsøke å få til selv.

2 Likes

Sluta inte dela @Northern_Light :cry::cry::cry:
Jag diggar dina bidrag till forumet❤️

4 Likes

Hvis du slutter er det veldig trist. Det er jo så få som er aktive på dette forumet at alt vi ikke trenger er enda mer frafall. Jeg mener at det er på høy tid at vi blir rause og hjertebaserte - også her. Vi trenger alle stemmer som tør ytre seg utenfor konsensus (aka masse-hypnosen). Hvorfor i all verden skal man kreve at man forstår alt som deles? Initiativet til forumet er veldig bra, og min personlige mening er at vi nå bør stå sammen - respektere at vi har ulikt fokus og ulike interesser. Ytterligere polarisering, i tillegg til den tsunamien av den slags vi nå står midt oppi, burde vi ha vokst fra. Slapp av, folkens - og pust med magen! :heart: :heart:

4 Likes

Nordlyset,

jeg eier ikke forumet. Det er eid av den sjøleiende foreninga Sjølstyre, hvor jeg er daglig leder. Forumsoftware og -support koster omtrent 450 NOK i måneden, og jeg skjøt inn 5.000 NOK i starten for at foreninga skulle kunne betale for dette. Nå er denne summen i ferd med å renne ut, og når jeg da står ovenfor behovet for å skyte inn mer midler, så føler jeg et økt press om å påpeke ting jeg har opplevd som problemer/svakheter.

image


Suggesjon som er empirisk feil, men som minner om nivået på kritikken på forum.steigan.


Det bør ikke være et mål om å dele så mye som mulig. I informasjonsoverflodens tidsalder, så bør målet være å dele det mest relevante (for å kunne ta seg frem i sitt faktiske miljø).

Når du ikke kan oppsummere eller forklare hva en video inneholder, så har du ikke forstått den - dette er konstruktiv kritikk som jeg står ved. Når du deler en video på 30 minutt, så tror andre at den inneholder noe viktig, og kanskje 10 personer ender opp med å se den - da er det håpløst at du sjøl egentlig ikke hadde gadda å skjønne innholdet (og at de 10 andre potensielt kaster bort 300 minutt).

Om målet bare var å dele det t.d. Dr. Mike Yeadon skriver, så kunne man gjort slik:

Dr. Mike Yeadon, Author at Global ResearchGlobal Research - Centre for Research on Globalization


image

Nei, jeg kaller ikke alle dine innlegg søppelpost uten relevans; jeg skrev at du deler mange interessante ting. Men videoen og innlegget med tittel “Tre barn døde etter massevaksinering” var av svært lav kvalitet / desinformasjon, og videoen hvor Malone snakket om fjerning av ‘liability waiver’ fra én versjon av Pfizer/BioNTech-vaksinen, den var irrelevant.

Dette med å opprette en ny tråd for hver lenke er også noe som har et generelt forbedringspotensiale på forumet. Det er uheldig med 20 tråder om Pfizer/BioNTech-vaksinen spredd på 20 forskjellige steder. Nok med 1 oversiktlig tråd.

Når halvparten av trådene er vegger av tekst om korona, så kan det bli litt mye. Jeg har sjøl måtte “ta pause fra koronaen” på forumet, og @AnneB forlot som kjent forumet av den grunn.


Et forum og en nettavis er ikke det samme. En nettavis har lesere. Et forum har ideelt brukere. Den største verdien av et forum har den som uttrykker sine tanker - som først gjerne er vage og intuitive idéer. Å skrive er å lære.

Det har også verdi å få nye impulser, modellere andre perspektiver, og teste & forbedre sin egen modell av røynda.

Til sist en analogi…

I min verden er “korona” saken over alle saker - alt annet blir sekundært. De Alicene i Wonderland med lang erfaring fra Kaninhullverden veit særdeles godt hva agendaen med “korona” er. Alt som “konspi-huggua” har varslet om i flere tiår rulles nå ut on steroids. At AnneB synes de av oss som hakker på den offisielle narrativen er traurige tenker jeg “bare” er hennes traumer som hun ikke er/var klar til å ta tak i. Mulig litt brutalt å si, når jeg egentlig mener at vi skal være rausere enn freakin’ ever, men jeg lever greit med det. Til dere to; fint om vi kan holde polariseringa på ett minimum. Det er bruk for alle! :heart:

3 Likes

Jojo, pga. “trusler” om vaksinering av barn, så er jeg enig i at korona er den dagsaktuelleste saka. Det du siterte mente jeg i sammenheng med det jeg skrev rett før:


Hvorfor dele noe man ikke forstår? Hva er meningen med å dele noe man ikke forstår meningen med?

Hei!
Jeg er lite her, men mest fordi man preker for menigheten. Og alle her vet at menneskeheten blir lurt og at dette er mer massivt nå en tidligere. Grunnen til at det er massivt er at man først nå har utstyrt alle med mobiler som sporer alle bevegelser. Så nå kan man kontrollere alt.
Hørte om en i militæret som begynte i førstegangstjeneste fikk beskjed om at han ville bli sendt hjem om han ikke tok vaksinen. Han opplevde befalet som mildt sagt truende😳

Hemali har begynt å dele en del grimme historier om alvorlige bivirkninger…

Og nå massetestes barn og unge…

Så klart at «noen» vil merke alle med dette dyrets merke🤷‍♀️

5 Likes

Humanity is going to be jaw-dropped when things start to unravel and the shadow is really seen. The shadow hasn’t been seen, yet. It’s baby-steps, 'cause humanity would have a nervous breakdown if they really understood the shadow. ~ Lorie Ladd

3 Likes

Menneskeheten har alltid blitt lurt, og det er ikke mer massivt nå enn før bare fordi det nå finnes teknologi med sporing. Uansett hva slags teknologi vi har, vi folk som kontrollerer ressursene finne måter å sno seg rundt på. Det er bare å se på historien, Smiley. Når en ny teknologi kommer på banen er det alltid de med penger og makt som kaprer den. Vi er sikkert helt enige i det?

1 Like

Dette forumet er nok dødt nå, særlig etter angrepet på deg. Forumet var en god idé, hvis det hadde vært en mer «samlende» eller «nøytral» person som hadde opprettet det. Men alle fra gamle Steigan.no viser sin kalde skulder, inkludert meg selv.

Skitur, han som blir varm av kalde skuldre.

Opprinnelig var det en idé å videreføre forum.steigan med database, og dette var det umiddelbart mye entusiasme for på “det gamle forumet”. Men så snart idéen solidifiserte seg, så startet de evige dissidenter og sytepaver å bli halvveis dissidenter også mot denne idéen, og tanken og jamringen om at forum.steigan gikk under, og at uttrykkingsfrihet ble frarøvet, virket nærmest lindrende for flere. Jeg fikk avsmak for disse reaksjonene, samtidig som MotDag ikke ville utlevere en kopi av databasen, og allerede før dette forumet ble oppretta var det ikke lenger et motiv for meg å videreføre forum.steigan. Jeg kunngjorde tilmed at det ikke var viktig for meg personlig at marxister joinet det nye forumet. “Det gamle forumet” hadde dessuten en kultur som etter mi meining var for mye dreiet mot kommentarkommentering, og også kommentatorkommentering - t.d. var ditt eget hovedargument gjerne å mobbe. For noen er kanskje det å være sosial ape i en sosial kontekst det eneste levende, men pragmatisk sett bruker man opp åndsenergi på “følelsen av at det skjer noe”. For meg er politisk filosofi levende, og på “gamleforumet” føltes det håpløst å få sedimenterte hjernearter til å bli opptatt av den grunnleggende og prinsipielle organiseringen av samfunnet.

Så jeg kan slå fra deg dette tøvet ditt om at jeg skulle være interessert i å lage et forum i ditt bilde.

–Foreninga Sjølstyre, som eier dette forumet, er et prosjekt for personlig og nasjonalt sjølstyre. Det går ut på at norsk natur naturlig tilhører nordmenn, å bevege seg mot en samfunnsmodell hvor nordmenn individuelt og nasjonalt sjøl reflekterer egne behov (gjennom verdien av norske ressurser), og at denne formen for sjølstyre unngår internasjonal maktkonsentrasjon og store interessekonflikter mellom disse.

Forumet Selvstyre.no oppnår flere ting:

  • å være en informasjonshub og et kommentarfelt for prosjektet Sjølstyre
  • å være en sjøleiende sosial plattform
  • at vanlige folk sjøl kan uttrykke om miljøet de lever i, for egen og andres opplysning
  • at vanlige folk fritt kan uttrykke om miljøet de lever i, for egen og andres opplysning
  • å være en database og søkemotor for fremtidig research

Forumet er slik i harmoni med visjonen.

Målet er egentlig ikke å tilby et kommentarfelt for Steigan.no; det er bare det at realjournalisten Pål Steigan er en interessant motpol til dagen politisk-økonomiske maktkonsentrasjon (trass i at han sjøl representerer et totalitært tankegods). Målet er at arbeidersosialister, nasjonalsosialister, sentrister, kapitalister, liberalister og anarkister står fritt til å uttrykke seg om sitt miljø uten å bli moderert for å ha “feil meninger”. Håpet er at det gir økt “folkestyre” når “folket” kan sette fokus på det de sjøl oppfatter som problemer.

–Men om noen, hvem som helst, publiserer desinformasjon fordi de ikke gidder å se gjennom det de deler, så kommer jeg til å kritisere det som administrator. Livet er tøft.

Målet med forumet er ikke å dele mest mulig artikler eller videoer. Målet er at folk kan ta opp og uttrykke seg om det de oppfatter som viktige problemer i sitt samfunn. Om en video eller artikkel er så uinteressant at den som deler den ikke gidder å se gjennom eller forstå den, eller vet hva den inneholder, så erklærer avsender i praksis at det dreier seg om lavverdig informasjon. For om det dreier seg om høyverdig informasjon, innenfra eller utenfra, som er verdt å dele, så er man sjøl oppslukt av innholdet.


Forresten har det lenge vært oppunder 1.000 sidevisninger om dagen, også de siste dagene, uten at antall sidevisninger er et mål i seg sjøl. Selvstyre.no er et tilgjengelig verktøy for den som ønsker å ta det i bruk.

image


p.s.

…du kan vær så god følge lenka under for å diskutere Steigan-artikler med/under dine gamle bekjente Trond Andresen og Ivar Austbø :wink:

https://motdagforum.no

1 Like