Jeg er verken høyreekstrem, rasist, jødehater eller konspirasjonsteoretiker

Av Ragnhild Solheim.

«John Færseth omtaler meg og folk som meg som helt umulige, ja, nesten besatte. Det vil jeg ikke ha noe av», skriver Ragnhild Solheim (76) som deltok i demonstrasjonen foran Stortinget mot koronavaksine, smitteverntiltak og restriksjoner.


Dette er en relatert diskusjon ved siden av det originale innlegget ved https://steigan.no/2021/03/jeg-er-verken-hoyreekstrem-rasist-jodehater-eller-konspirasjonsteoretiker/
4 Likes

De som bruker rasiststempelet for alt det er verdt, burde tenke over at det er ganske så injurierende utsagn de kommer med. Å kalle folk uten saklig grunn for rasist, jødehater eller lignende burde kunne føre til juridiske konsekvenser, bare det er alvorlig nok.

4 Likes

Strategien for MSM pressen er å skremme vekk godtfolk fra å delta i demonstrasjonene. For de som sitter på gjerdet og vurderer om de skal delta i protestene, vil beskyldninger om rasisme og jødehat være nok til å bli hjemme. De fleste tilpasser sine synspunkter til det som er flertallets og politisk korrekt, fordi de vil unngå bråk. Hensikten oppnådd for storkapitalen som står bak den konstruerte korona-krisen, som først og fremst er en ord-konstruksjon i MSM presse og media som de også eier.

3 Likes

“Jeg engasjerte meg aktivt mot den store Nato-øvelsen Trident Juncture, som fant sted her i landet for noen år siden. Jeg er verken høyreekstrem, rasist, jødehater eller konspirasjonsteoretiker – hva nå det er”.

TV2 kalte også demonstrantene i protesttogene over hele Europa for høyreekstreme. Nå kaller også MSM-journalister dem også for jødehatere, interessant nok.

Hvorfor vil MSM sammenstille det å være kritisk til vaksiner og nedstengninger med høyreekstremisme og jødehat? Det virker litt desperat i forhold til saklige argumenter. En kan få tanker om at de aner at stadig flere folk synes at korona-krisen med nedstengninger og tiltakene ikke er kunnskapsbasert og vitenskapelig fundert, men heller politisk, av politikere som tjener storkapitalen som står bak.

Og hvem er de finansielle eiere av de mange enorme multinasjonale farmasøytiske selskapene, som håver inn eventyrlige gevinster på vaksinene? Hvem er finansiell eier av vestlig presse og media, som har hatt vaksiner og nedstengninger som hovedoppslag i hver eneste nyhetssending i snart 1,5 år?

De har samme eiere, det er blant andre BlackRock og de andre mektige kapitalforvaltningsselskapene, og hvem eier dem? Det er bankkartellene, som nå eier det meste av det kolossale gjeldsberget som koronakrisen har påført mange land, siden nedstengningene er finansiert av enorme lån i WB og IMF, og hvem eier og kontrollerer dem?

Hvis en nøster opp i eierskapsforhold og eierstrukturer, vil en oppdage at alt eies av en kabal som for de aller flestes del utgjøres av en etnisk gruppe som bare utgjør 0,2 prosent av verdens befolkning, og som er i ferd med å få all kritikk av seg kriminalisert.

Hvis det skal være kriminelt å påpeke og debattere en slik utrolig konsentrasjon av pengemakt, krigsmakt, mediemakt og politisk makt samlet hos et finansfolk som bare utgjør 0,2 prosent av verdens befolkning, hvordan kan en da i det hele tatt debattere internasjonal politikk?

3 Likes

Har selv forsøkt å få personer jeg kjenner med på ulike markeringer mot bompenger ol, men de tør ikke av en eller annen grunn å stille opp, stakkars. De er visst redd for å bli sett av andre, virker det som. Forklarer dem at det er ikke noen stor greie å møte opp på torget å høre et par-tre taler, så klapper man litt i hendene og så er det hele over. De foretrekker heller å syte når politikerne allerede har fått gjennom vedtakene sine, men da er det i hvert fall for sent.

3 Likes
3 Likes

Politisk korrekthet er i ferd med å bli et stort demokratisk problem, og vi ser nå at meninger som faller utenfor spekteret av “godkjente” meninger i stor grad demoniseres med forenklede merkelapper. Virker som vi er i ferd med å få en befolkning som er så infantilisert at de bare putter merkelapper på ting for å slippe å tenke eller å relatere seg til kompliserte temaer.

4 Likes

Beviset for at det er et stort bedrag vi er vitne til er at de knebler opposisjon, svartmaler motstandere og stempler vanlige folk som alt fra høyreekstreme til egoister…
Og med oppslag som hinter om at alle som drar på påsketur til fjellet er potensielle smittespredere blant annet.
Så her skal folk ha massiv skyldfølelse kombinert med begrenset frihet tross at sykehusene på langt nær er overbelastet. Tvert imot har man færre intensivplasser enn for et år siden.
Samtidig har 6 ganske unge personer dødd av vaksinen, blodpropp, hjerneslag og forverring av alvorlig sykdom. Blant de eldre over 100 døde på 2 mnd.

Hele denne tullepandemien er en krig mot egen befolkning, og det skulle bare mangle at folk ikke protesterer…

6 Likes

Jeg forbeholder meg retten til å hate og elske hvem jeg enn vil.

2 Likes

Jeg registrerer at folk jeg kjenner som ganske ihuga tilhengere, begynner å stoppe opp og klø seg i hodet over ting og tiltak.

Det er deilig å se😎

4 Likes

Denne Færseth er en pussig kreasjon og jeg finner det egentlig ganske fornøyelig at msm bruker sånne til å pushe den agendaen som nå ligger ute i åpent lende for de som ønsker å ta av seg sveisebrillene. Det er kanskje litt 3D å si det, men jeg synes han er en liten pjusk, som det ikke er verdt å bruke veldig mye energi på :slight_smile:

1 Like

Det som er spesielt (?) er at dette ikke er noe nytt. Det har alltid vært slik. Og det er nok derfor konseptet demokrati er noe vanskelig, og kanskje det også er noe av grunnen til at sivilisasjoner aldri har vært demokratiske.

1 Like