SAS-ansatte på Kastrup vender tilbake på jobb, med dårligere lønn og vilkår

Ansatte i bagasjehåndteringa på Kastrup flyplass ble sparket under korona-lockdown. Nå er de på vei tilbake, men med dårligere lønn og mer usikre vilkår, skriver den danske avisa Arbejderen. Ledelsen i SAS Ground Handling vil gi de nyinnleide bagasjearbeiderne en timelønn som er 10 prosent lavere enn dagens lønn. Samtidig får de bare deltid.


Dette er en relatert diskusjon ved siden av det originale innlegget ved https://steigan.no/2021/07/sas-ansatte-pa-kastrup-vender-tilbake-pa-jobb-med-darligere-lonn-og-vilkar/

Det er vanvid hvad der foregaar I vores verden!

Lige netop SAS medarbejdere paa det, dette selskab ser som deres “laveste” medarbejdere, er Jeg dog langt fra overrasket over.

Om noget Skandinavisk selskab, har “glemt” Kolonitiden sluttede for utallige aar siden, da er det SAS!

Bare den helt vanvittige arrogance fra dem der er stewardesser der, er og, har altid vaeret horribel.

De foerer sig frem som om alle SKAL beundre dem (hvilket alle ikke goer) - sikkert fordi de har vaeret I mange lande - og, maaske fordi de kommer fra et Sted med en konge eller dronning. Jeg ved ikke hvad der dog skulle faa os ALLE til at se dem som mere vaerd som mennesker end ALLE vi andre, hvoraf mange af os Jo altsaa ogsaa har vaeret rundt I verden.

Naar jeg ser dem, taenker jeg automatisk paa de Danskere Jeg har set I Vest Indien…dem der bor paa de dyreste hoteller bag lukkede mure og, kun bevaeger sig ud derfra i Lejede biler (fordi de er bange for mennesker), som de har LAANT pengene til for at have raad til turen!? De vender hver en oere de bruger der men, foerer sig frem som grever og baroner og, naar de kommer hjem, har de ikke moedt eller talt med et eneste lokalt menneske og, lever paa vand og broed laenge…fordi de har brugt for mange penge.

Med andre ord, Jeg har ikke ondt af SAS medarbejdere og, har udelukkende floejet med dem de faa gange Jeg har vaeret I Skandinavien og, de var den eneste mulighed - vel fordi de har frosset alle andre selskaber ude - for dermed at proeve at forhindre alle I at kunne have raad til at flyve - ser sig selv som “eliten” de jo ikke er!?

Og hvad Koebenhavns lufthavn angaar, det er den vaerste lufthavn med den daarligste service Jeg har besoegt og, Jeg har vaeret I mange!

Ok, dette blot ET lille surt opstoed paa en soendag.