USA: Forsøk med borgerlønn utvides til 20 byer i 14 stater

Fra Techocracy.
Les hele artikkelen her.

Utdrag:
Universal Basic Income Experiments Expand To 20 Cities In 14 States.

POSTED BY: GINE MARTINEZ VIA DAILY MAIL JUNE 21, 2021.

"UBI is an original tenet of Technocracy in the 1930s and is gaining traction again as Technocrats like Andrew Yang promote it. UBI-dependent citizens would ultimately create a slave class that would serve the Technocracy as it sees fit. Thus far, no UBI experiment has been successful, yet it persists anyway. ⁃ TN Editor.

Residents in cities across the country are receiving $500 per month payments as part of a no-strings-attached experimental universal basic income program. A version of the Universal Basic Income program, popularized by former Democratic presidential candidate Andrew Yang, has gained more attention after the pandemic idled millions of workers.

Now places from Compton, California, to Richmond, Virginia, are trying out pilot guaranteed income programs as researchers hope the results give them a fuller picture of what happens when a range of people are sent payments that guarantee a basic living, AP reported. An Upstate New York pilot program, funded by private donations, is providing 100 county residents making less than $46,900 annually $500 a month for a year.

The income threshold was based on 80% of the county´s average median income, meaning it includes both the poor and a slice of the middle class – people who face financial stress but might not ordinarily qualify for government aid based on income, AP reported. One of the recipients is 57-year-old Anette Steele, a special education school aide who is getting her payments through a program in Ulster County, located less than 100 miles north of New York City, which covers parts of the Catskill Mountains and the Hudson River Valley.

Steele, who lives in the village of Ellenville with her retired husband, tells AP that the monthly payments of $500 provides her a welcome financial boost that has helped her pay for car insurance and groceries. ‘It lessens my bills,’ Steele said. ‘People think because you’ve been working so many years, that you make this tremendous amount of money. But no, actually.’

While most basic income programs tend to focus on cities, this upstate program branches out to a city, small towns and remote areas many miles from bus lines and supermarkets. ‘Showing that this approach will work not just in urban areas, but for rural parts of the country – which we know is one of our big national problems – I think there´s great opportunity there,’ Ulster County Executive Patrick Ryan told AP. Ryan saw cash payments as a way to help local families struggling financially as the pandemic ebbs".

Read full story here…

Kommentar:
BlackRock kjøper opp et enormt antall boliger i USA, som skal leies ut til middelklassen som tidligere eide egen bolig, og nå utvides borgerlønn forsøkene. Det neste opplagte trinn kan være en digitalisert sentralbank valuta. Alternativpressen har advart mot NWO i flere år, og like lenge har hovedstrøms-pressen avvist det som konspirasjonsteorier. Men det er åpenbart at alt-pressens beskrivelse er det som vi kan se utfolde seg verden over i dag.

3 Likes

Det er løgn. Det har vært mange lovende forsøk med UBI. Men det som fortsetter er venstreradikale sin patologiske trang til å være partipamper som skal styre samfunnet fysisk og åndelig. Derfor er de ideologiske mostandere av, og motarbeider, ei rettferdig løysing der individer sjøl kan velge hvordan de vil bruke sin brøkdel av statens inntekter. Skam dere.

Ei lik og ubetinga grunninntekt i en markedsøkonomi er det eneste som gir absolutt økonomisk og moralsk frihet. Sosialister som skal synse og føle hvem som har høyereverdige behov og sette betingelser for hvem som skal kunne forsørge seg kan dra til helvete.

Enten støtter du at norske naturressurser og statens inntekter tilhører alle nordmenn på lik linje, eller så er du en korrupt idiot på lik linje med de du kritiserer.

2 Likes

Kan du si noe om hvor mange nye lesere Selvstyre.no har fått siden starten? Betyr for eksempel tallet 14 under “visninger” at det er 14 av innloggede og registrerte som har lest innlegget, eller er det totalt 14 også av uregistrerte og ikke innloggede som også har lest innlegget?

Du nevnte at at du har vært i kontakt med Steigan.no og bedt om at de linker til Selvstyre.no, har du fått svar? Og er Derimot.no interessert i å virke sammen med Selvstyre.no?
God Sommer til alle.

3 Likes

Først vil jeg beklage til alle for min utblåsning i går, og forklare litt av bakgrunnen. For det første hadde jeg brukt kantklipper og raka & kosta halve dagen i forgårs, og var derfor stiv i nakken og bakhodet i går. Samtidig har jeg kjent på diverse frustrasjon i mitt privatliv og ideologisk over at det ikke nytter å fortelle ting til andre fordi folk uansett bare ruller videre i sitt eget spor og handler emosjonelt. Hadde derfor en lettantennelig hjerne, og når jeg da så dette innlegget som presenterer ei ubetinga grunninntekt som noe skummelt og negativt, så var jeg tilbake til frustrasjonen fra forum.steigan.no, der jeg prøvde å forklare den grunnleggende fordelen med ei ubetinga grunninntekt i dusinvis av innlegg og vinklinger, uten at det så ut til å ha særlig effekt.

Som sentrist er jeg verken sosialist eller kapitalist - eller alternativt begge deler. Venstrevridde og høyrevridde er flinke til å kritisere henholdsvis privatisering av felles ressurser og negative incentiver og ressursbruk pga. subsidier, men venstreradikale og høyreradikale (i den økonomiske dimensjonen) tilbyr ikke en felles samfunnsmodell med balanse mellom “sosialisme” og “kapitalisme”. Og å være imot ei ubetinga grunninntekt ser jeg ærlig talt som en intellektuell eller karaktermessig feil av venstrevridde. Men tålmodighet er en dyd, og jeg får kanskje ha som strategi å ikke uttrykke meg offentlig når jeg er i et dårlig humør.

Statistikk

For å svare på dine spørsmål, Nordlyset, så har Selvstyre.no fått 5 nye innloggede brukere etter de første ukene. Fortsatt er de fleste leserne ikke-innlogga, og forumet har omtrent 800 sidevisninger per døgn. 14 visninger betyr at potensielt 1 til 14 har lest innlegget. Om du klikker inn på et innlegg, og så tilbake til hovedsiden, og så inn på et innlegg igjen, så teller forumet bare 1 visning. Men om du klikker deg inn på et innlegg, og så besøker det samme innlegget litt senere, så teller forumet 2 visninger.

image

(mørkeblått - innlogga sidevisninger, lyseblått - uinnlogga sidevisninger, rødt - webcrawlere)

Fikk aldri svar på søknaden til MotDag om de ville lenke til forumet et sted. Fikk kvittering på at jeg hadde søkt, og purret litt senere, men fikk aldri svar på søknaden. Siden jeg sjøl har en wordpress-blogg i sjølstyre.no, så skal jeg teste hvordan det vil fungere å bruke forumet som kommentarfelt, og så kontakte Derimot.no. Beklager at jeg er en skilpadde.

Ubetinga grunninntekt = ei lik og “incorruptible” maktfordeling

Jeg er fullstendig enig med sosialister om at vi må kollektivt eie begrensa naturressurser og den grunnleggende infrastrukturen i samfunnet, og jeg er takknemlig for at jeg slipper å argumentere for dette når jeg vanker blant sosialister. Men jeg mener at det er irrasjonelt av venstreradikale å være negative til ei ubetinga grunninntekt, og jeg kan kort gjenta hvorfor under.

Fakta:

• Teknologi utvikler seg eksponentielt og vil i økende grad føre til at nødvendige jobber kan automatiseres.
  • makt i menneskesamfunnet er innflytelse over andre mennesker. I en markedsøkonomi trenger du innflytelse over andre for å kunne dekke dine behov.
  • Alle har en tendens til å reflektere sine egne behov før andre sine behov.
  • Et voksent menneske kjenner bedre til sine egne behov enn en politiker eller byråkrat.

Konklusjonen er at hver og en av oss må ha direkte makt/innflytelse/evne til å reflektere sine egne behov. Innlegget over nevner “no-strings-attached universal basic income”. Det betyr ei ubetinga grunninntekt. Det betyr at det ikke skal sitte en åndssvak byråkrat og diktere hvilke utvalgte mennesker som under visse betingelser skal ha rett til å dekke sine behov. Ei ubetinga grunninntekt er ei lik og ubetinga maktfordeling der jeg ikke kan begrense din makt til å dekke dine behov, og der du ikke kan begrense min makt til å dekke mine behov - kollektive ressurser tilhører oss på helt lik linje.

3 Likes